All posts by Ομολογητής

Φρεάντλης: Λίθινοι Λέοντες

Σὲ βράχους ἔξω ἀπὸ τὶς πόλεις, λίθινοι λέοντες εἶναι σκαλισμένοι. Δέν ἔχουν νὰ φυλᾶνε τίποτ᾿ ἀκροπόλεις. Μονάχα θνήσκουν κι εἶναι πονεμένοι. Ὅ,τι μακριὰ μας βρίσκεται καιρό, λιοντάρι πέτρινο, μὲ λύσσα τὸ ξεσκίζει, σὰν θήραμα, σὰν πρόβατο νεκρό, συναποθνήσκοντας, τὴ λήθη μᾶς χαρίζει.   Μὴ περιμένεις

Ο σύγχρονος μύθος της δημοκρατίας και η λήθη της θεμελιώδους αντίθεσης (φυλετικής) δημοκρατίας και (φιλελεύθερου) δεσποτισμού.

Τελευταία παρατηρούμε μία δυσφορία ως προς τα αποτελέσματα εκλογικών αναμετρήσεων από ανθρώπους οι οποίοι πιστεύουν στην δημοκρατία αν δεν θεωρούν κιόλας τους εαυτούς τους μόνους συνηγόρους της. Φτάνουν μάλιστα αυτοί, οι προπαγανδιστές κάθε χειραφέτησης να μιλούν για αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου από αυτούς που δεν

Τριχοφυΐα προσώπου κατά την σύγχρονη εποχή

Η ανδρική μόδα μετά την υποχώρηση των πανοπλιών λόγω της εφαρμογής της πυρίτιδας επηρεάζεται από τις αλλαγές στην στρατιωτική ενδυμασία. Από τα «σκισμένα» ρούχα της αναγεννησιακής περιόδου μέχρι την υιοθέτηση του περσικού/οθωμανικού καφτανιού κατά το barocco που θα εξελιχθή στο γνωστό μας trois pièce κοστούμι

Δουνκέρκη

Η ταινία του Christopher Nolan Δουνκέρκη η οποία αναφέρεται στην εκκένωση της γαλλικής παραθαλάσσιας πόλης από την 26η Μαΐου μέχρι την 4η Ιουνίου του 1940 όπου είχε αποκλεισθή ο βρεταννικός στρατός από τον γερμανικό, δεν είναι ακριβώς μία πολεμική ταινία. Ούτε αντιπολεμική. Θα τολμούσαμε να

Πρότυπα ομορφιάς

Κατά τις τελευταίες δεκαετίες ακούμε την άποψη (υπό την επιρροή συγκεκριμένων συγγραφέων όπως o Baudrillard) ότι «ο» καπιταλισμός δημιουργεί πρότυπα ομορφιάς, προκειμένου να  πωλήσει προϊόντα και υπηρεσίες. Το ερώτημα είναι, δεν παραξενεύει όλους αυτούς το γεγονός ότι οι αρχαίες αναπαραστάσεις παρουσιάζουν τον ίδιο τύπο προσώπου

Σχόλιο για την καθαίρεση των μνημείων της Συνομοσπονδίας στις ΗΠΑ

Οι προοδευτικοί μισούν την ιστορία και θέλουν να την εξαφανίσουν όχι για κανέναν άλλο λόγο παρά επειδή τους θυμίζει την ατέλεια του ανθρώπου. Εξαφανίζοντας την τραγωδία μπορούν να παρουσιάσουν τον «καινούργιο άνθρωπο» ως τον πραγματικό άνθρωπο. Αυτό που τούς διαφεύγει είναι ότι οι παραστάσεις του

Oι αισθητικές κατηγορίες με υπαρξιακούς όρους (με τον τρόπο του Schopenhauer)

 Υψηλό (υπέροχο): το αντικείμενο ισχυρότερο από τον παρατηρητή ―το αντικείμενο μπορεί να σκοτώσει τον παρατηρητή αν αυτός ξεπεράσει την αισθητική σχέση προς την πραγματική. Από την άλλη, ο παρατηρητής δεν μπορεί να επιδράσει πάνω το υψηλό αντικείμενο (να χαλάσει την ομορφιά του). Παράδειγμα, η έρημος,

Robert Browning: Sordello [1840]

[βιβλίο πρώτο, εισαγωγή] Ὅποιος θέλῃ, ἂς ἀφουγκρασθῇ τὴν ἱστορία εἰρημένη τοῦ Σορδέλλο : Τὴν δική του; θὰ δῇ ὅποιος μὲ πιστέψῃ τὸν ἄνδρα αὐτὸν νὰ κυνηγᾷ τὴν τύχη του ὡς τὸ τέλος ὅπως ἐγώ∙ ἐπεὶ ὅπως κάποτε, ὁ ἀφίλων φίλος ἀπ’την κορ’φή του ἐβίγλησε, παρά

Ο John Duns Scotus (Potentia Absoluta – Potentia Ordinata) η Θεία Παντοδυναμία, και η ενδεχομενικότητα του κόσμου

##Μετά τις καταδίκες του 1277 εμφανίστηκαν σκεπτικιστικές τάσεις με κυρίαρχη την ικανότητα της φιλοσοφίας να αντιμετωπίζει θεολογικά ζητήματα. Ο Ockham και ο Scotus – via moderna – περιόρισαν την περιοχή επικάλυψης θεολογίας και φιλοσοφίας αποστερώντας από τη φιλοσοφία την ικανότητα να αντιμετωπίζει άρθρα της πίστης